A járműipar a valaha volt legnagyobb átalakulásán megy keresztül. Az elektronizáció, a chip- és nyersanyaghiány, az elszabaduló energiaárak, a COVID által okozott ellátási zavarok, valamint a munkaerőhiány soha nem látott kihívások elé állítják a szektort.
Egyre több hazai gyártóvállalat törekszik arra, hogy gyártósorait minél gyorsabban alkalmassá tegye az új termékek egymás utáni gyártására. A termelékenység szempontjából fontos az időráfordítás. A DENSO-nak sikerült számos üzemórát megtakarítania, az eredmény magáért beszél.
A speciális gépek gyártásával foglalkozó Schaeffler Sondermaschinenbau az Eplan Platformra támaszkodva egységesíti a villamos tervezési folyamatokat több telephelyén.
A mobilitási iparág vezető szerepéért a gépjárműgyártók egyre kiélezettebb versenyt folytatnak. Mind többször olyan high-tech vállalatokkal is szembekerülnek, akik az iparágon kívülről érkezve új szemléletet és technológiákat honosítanak meg.
A graphIT Kft. autóipari standard CAD/CAM/PLM szoftvermegoldásokkal lesz jelen október 16-18. között a Nemzetközi járműipari szakkiállításon, a HUNGEXPO-n. A szakmai látogatók széleskörű tájékoztatást kaphatnak többek között a legnagyobb OEM-ek és beszállítóik által használt NX-ről és Teamcenterről, továbbá informálódhatnak a Solid Edge, a digitális gyártás (Tecnomatix termékcsalád) és termelésütemezési szoftverek autóipari alkalmazásáról.
A PERFORMA 2019 szakmai konferencián az innovációk, technológiai újdonságok bemutatása és testközelbe hozása kerül a középpontba. Olyan trendekről, megoldásokról értekeznek a jelenlevők, amelyek nagyban hozzájárulnak a magyar piac modernizációjához és fejlődéséhez.
Számtalan cikket jelentettünk már meg PLM megoldásokról az elmúlt 10 évben, de az ide tartozó szoftvermegoldások hosszú ideig nem értek el áttörést a magyar piacon. Tavaly azonban egyre több hírt kaptunk termékadat-kezelő, vagy termelésoptimalizáló megoldásokat bevezető magyar cégekről. A CAD/CAM/PLM szoftverek piacának változásáról és a változás okairól Nyirő Ferenc, az S&T Consulting Hungary Kft. üzletágvezetője beszélt a TechMonitornak.
Csurgai István az AUDI HUNGARIA MOTOR Kft. munkatársa gyártástechnológia-tervezés területen. A szakember rendhagyó módon került a vállalathoz: nem egy álláshirdetésre, hanem egy toborzási célú rendezvényre jelentkezett, a Szakértők Napjára. Mitől különleges ez a rendezvény? Mivel foglalkozik a gyártástechnológia-tervezés tulajdonképpen? István többek közt ezekre a kérdésekre is választ adott.
Ma, Magyarországon egy cég milyen irányba tud fejlődni? Milyen fejlesztési lehetőségei vannak a jövője érdekében? Mivel a megrendelések többsége külföldről érkezik, ezért az itt zajló folyamatokat érdemes megvizsgálni, hogy felderítsük, milyen új technológiák vannak és, hogy milyen elvárásoknak kell megfelelni majd a jövőben.
A TechMonitor olvasói idén is ingyenesen tekinthetik meg az AUTOMOTIVE HUNGARY széleskörű kiállítói kínálatát.
A CAD-Terv Mérnöki Kft. megszokott színvonalas megjelenése mellé idén új szakterületek is társultak az Ipar Napjai kiállításon. A cég teljes körű szolgáltatáscsomagjáról a cég három vezetője, Nadj István ügyvezető igazgató, Németh Péter mérnökségvezető és Sinkó András értékesítési vezető beszélt a TechMonitornak.
A 100%-ig magántulajdonban lévő magyar Csaba Metál Zrt. A békéscsabai nyomásos öntödében döntően a járműipar számára készülnek alumínium alkatrészek. Az ismert személygépkocsi márkák közül megtalálhatók a Békéscsabán gyártott alkatrészek többek között a Peugeot, Audi, BMW, Chrysler, Citroen, Ferrari, Fiat, Ford, Jaguár, Mercedes, Nissan, Opel, Porshe, Renault, Rover, Toyota, Volvo, VW különböző modelljeiben.
2015. június 30-ig kedvezményesen foglalhatja le helyét az AUTOMOTIVE HUNGARY Nemzetközi járműipari beszállítói szakkiállításra!
Az nem újdonság, hogy a KUKA robotok autókat gyártanak. Az viszont már hír, hogy autókba szerelik őket, mégpedig egy, a kormányoszlop szerepét betöltő könnyűszerkezetes robot formájában. Az ötletet a svájci Rinspeed autógyártó cég valósította meg egyedülálló koncepcióautójában. A BMW i3 alapján készült Rinspeed Budii koncepciótanulmányban a svájci újítók a KUKA robotokra számítanak. A kormány az érzékeny és alkalmazkodó könnyűszerkezetes KUKA LBR iiwa roboton van elhelyezve. Ezáltal a jármű teljes szélességében eltolható, így lehetővé válik, hogy hol a sofőr, hol az utas kormányozzon. És ez még nem minden: Ha a kormányt tartó LBR iiwa robotot középre helyezik, a Budii önműködően közlekedik. A könnyűszerkezetes robot elméletileg végtelen számú beállítási lehetőséget rejt. Így akár rakodóasztalként vagy előzékeny inasként is szolgálhat. A Rinspeed autóipari agytröszt számára a Budii robotkarja gondolatébresztő jelkép.
A FANUC legújabb fejlesztésének számító CR-35i A kollaboratív robot 35 kg-os teherbírása révén már az ipari megmunkálási folyamatok során is alkalmazható. Az új modell véget vetett a kollaboratív robotokat az alacsony terhelhetőségű ipari robotok közé soroló kategorizálásnak. A CR-35i A kollaboratív robot iránt is az autóipari vállalatok mutatják a legnagyobb érdeklődést.
A pénzügyi válság első számú elszenvedői az építőipar, az autógyártás és az informatika voltak – azok a területek, amelyek napjainkban már a gazdaság élénkítésében meghatározó szerepet töltenek be. A három terület meghatározó szakemberei a Kossuth Rádióban arról nyilatkoztak, vajon tartós lehet-e ez a növekedés – Varga Mihály, a KÉSZ Holding elnöke és Gablini Gábor, a Gépjármű-Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke mellett Orbán Előd, az Enterprise Group ügyvezető igazgatója fejtette ki véleményét a témával kapcsolatban.
Az Alpine japán tulajdonú elektronikai vállalat 39 millió dollár értékű beruházással fejleszti biatorbágyi gyárát, ezzel 2018-ig megduplázza termelési kapacitását és 500 új munkahelyet hoz létre.
Formális szervezetbe integrálják a győri járműipari életpálya-modell szereplőit - mondta el az MTI-nek Fekete Dávid alpolgármester, a folyamat egyik szervezője.
A graphIT Kft. által forgalmazott digitális gyártási megoldások az elmúlt években számos cégnek segített a gyártási és logisztikai folyamatok hatékonyságának növelésében, a folyamatokban rejlő veszteségek feltárásában.
A Hajdu Autótechnika Zrt. egy teljesen új piaci szegmensben, a haszonjármű-iparban is megvetette a lábát - mondta Harsányi József vezérigazgató-helyettes.