Lehet-e tanulni az innovációt?

Hídépítő játék a Miskolci Egyetemen

2014. június 17., kedd, 08:57

Címkék: felsőoktatás hídépítő verseny innováció Miskolci Egyetem oktatás

Tizenegyedik alkalommal hirdetett meg a Miskolci Egyetem Oktatásának Fejlesztéséért Alapítvány pályázatot Hídépítő játékra. Az egyetem hallgatói mellett hazai, illetve határon túli középiskolás fiatalok is jelentkezhettek.

 
A versenyzőknek megfelelő acél- és kábelelemekből álló hídszerkezetet kellett létrehozniuk, amely nem megy tönkre a járművek áthaladásakor, és a legolcsóbb kivitelű. Mindezt a feladat szerint megadott pályaalapok mellett, a PONTIFEX II program felhasználásával. A versenyzőknek az amerikai program – amelyhez regisztráció után, az interneten férhettek hozzá a fiatalok – felhasználásával kellett létrehozniuk a megfelelő acél- és kábelelemekből álló hídszerkezetet. A 3D-s program teszteli „alkotásukat”, hogy a tervezett híd mennyire stabil és felel meg az elvárásoknak. További előnye, hogy költséget is számol, az elemeknek ára van – a játékos hídépítésnek ez az egyik fő szempontja, hogy a konstrukció a lehető legolcsóbb legyen. Az innovatív játék kiváló mérnökhallgatók vagy ilyen pályára készülő, konstrukciók iránt érdeklődő középiskolások számára. A tehetség kibontakoztatására kiváló lehetőség! A középiskolás kategóriában 6-an nyújtottak be pályamunkát. Az egyetemi kategóriában 11 pályamunka érkezett be. A középiskolás kategóriában Bajusz Dániel, a Beszédes József Műszaki és Mezőgazdasági Iskola tanulója Magyarkanizsáról, Szerbiából egy ACER notebookot nyert. Az egyetemi kategóriában Birta Tamás, a Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar hallgatója nyert egy ACER notebook számítógépet. 
 
dr. Jármai Károly, egyetemi tanár
www.alt.uni-miskolc.hu/hidepito
Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
Média Partnerek